Post by UrszulaMN »

22:47:33 - para dzisiaj spędza noc poza gniazdem:
UrszulaMN

Re: Notecka Forest (Notek and Nutka)

Post by UrszulaMN »

3 kwietnia

Dzień dobry wszystkim :)
10:38:01 - przylot ze śpiewem (moim zdaniem) Notka:

10:40:32 - dziwnie trzyma skrzydła, może próbuje je wysuszyć po deszczowym poranku?

10:43:16 - odlot Notka:
UrszulaMN

Post by UrszulaMN »

11:11:14 - przylot Notka:

11:21:03 - porozglądał się:

11:22:19 - odlot Notka:
UrszulaMN

Post by UrszulaMN »

12:55:27 - widoczny przelot bociana (w zwolnionym tempie):

12:58:54 - przylot obcego lub Nutki (samicy) - nie potrafię do końca określić. Na pewno to nie Notek:

12:59:49 - obserwacja:
UrszulaMN

Post by UrszulaMN »

13:22:26 - odlot:

... i kolejna noc bez Notków.
UrszulaMN

Post by UrszulaMN »

4 kwiecień

Tego dnia w gnieździe nie pojawił się żaden bocian.
marika.solo
Site Admin

Post by marika.solo »

April 06
Hello everyone :-)

Nutka i Notek ostatni raz razem na gnieździe Nutka and Notek together on the nest for the last time

Zaledwie po 5 dniach spędzonych razem para bocianów 2 kwietnia nad ranem opuściła gniazdo w Nadleśnictwie Sieraków, mimo że ptaki kopulowały i były gotowe do lęgu w tym miejscu. Wygląda na to, że w rewirze pojawił się inny osobnik (dominujący samiec) i bociany zrezygnowały z tego miejsca. Nie walczyły o gniazdo, prawdopodobnie dlatego, że jest to zupełnie nowa para i nie miała silnego związku z tym stanowiskiem. To gniazdo i okolice od ponad 25 lat są atrakcyjne dla wielu bocianów, więc z pewnością jeszcze będą tu się pojawiać kolejne ptaki. by ANDER

After only 5 days spent together, a pair of storks left the nest in the Sieraków Forest District on April 2 in the morning, even though the birds were copulating and ready to breed in this place. It seems that another individual (the dominant male) appeared in the area and the storks gave up this place. They did not fight for the nest, probably because it is a completely new pair and did not have a strong connection to the place. This nest and the surrounding area have been attractive to many storks for over 25 years, so more birds will certainly appear here in the future. by ANDER
marika.solo
Site Admin

Post by marika.solo »

Obcy bocian (dominant?) w gnieździe w Sierakowie / Alien stork (dominant?) in the nest in Sieraków

Prawdopodobnie pojawienie się nowego dominującego samca spowodowało opuszczenie gniazda przez parę, która okupowała je przez 5 ostatnich dni i nocy. Nie wiemy tego, co działo się poza kamerą i czy ptaki walczyły. Jednak widać różnice w wyglądzie i zachowaniu się tego osobnika, który pojawił się tu zaledwie w kilka godzin po zniknięciu Notka i Nutki. Liczymy na to, że "nowy" Notek pojawi się tu jeszcze w tym sezonie z nową samicą. by ANDER

Probably the appearance of a new dominant male caused the pair that had occupied it for the last 5 days and nights to leave the nest. We don't know what happened off camera or whether the birds fought. However, there are differences in the appearance and behavior of this individual, who appeared here only a few hours after the disappearance of Notek and Nutka. We hope that the "new" Notek will appear here this season with a new female. by ANDER
marika.solo
Site Admin

Post by marika.solo »

Wizyta kontrolna Dominanta w Sierakowie / Control visit of Dominant in Sieraków
(Sierakow = Notecka Forest, Sieraoko Forest District)

6 Apr 2024
Oczywiście pewności na 100% nie ma, ale ten osobnik wygląda i zachowuje dokładnie tak samo jak ten ptak z 2 kwietnia, po wizycie którego zniknęły nasze Notki. Nie pokazywał się tu od tego czasu przez kilka dni i widać, że nie ma chęci okupowania i budowy gniazda. To wskazuje raczej na to, że ma gdzieś w pobliżu swoje gniazdo (i samicę) i zagląda tu "kontrolnie", żeby na wszelki wypadek przepędzić "konkurencję". Niestety takie sytuacje zdarzają się zarówno u bocianów białych jak i czarnych.
by ANDER

Of course, there is no 100% certainty, but this individual looks and behaves exactly the same as the bird from April 2, after whose visit our Notek disappeared. He hasn't shown up here for several days since then and it's clear he has no desire to occupy and build a nest. This rather indicates that he has his nest (and the female) somewhere nearby and he visits it "inspectionally" to drive away the "competition" just in case. Unfortunately, such situations occur in both white and black storks.
by ANDER
UrszulaMN

Post by UrszulaMN »

Krótka wizyta bociana. Nie jest to dotychczasowy Notek.
14:17:44 - przylot:

14:18:45 - wygląda bardzo dostojnie, jak dla mnie to samiec:

14:24:06 - odlot:

Return to “POLAND”