Notecka Forest - Puszcza Notecka (Notek and Nutka)

Iwona

Re: Notecka Forest - Puszcza Notecka (Notek and Nutka)

Post by Iwona »

19.59.34 - 22.01.38 Przerwa w transmisji
Madli

Post by Madli »

It must be hard to document such events.
I'm very very sorry for this :cry:
marika.solo
Site Admin

Post by marika.solo »

Madli wrote: 11 Jul 2023, 21:36
we saw (and heard) it both live (and than the very, very emotional reactions ... and accusations of KOO and storks)

really very difficult situation - first the loss and than the reactions

if - thank you!
Iwona

Post by Iwona »

Madli wrote: 11 Jul 2023, 21:36 It must be hard to document such events.
I'm very very sorry for this :cry:
It's true, thank you.
Iwona

Post by Iwona »

marika.solo wrote: 11 Jul 2023, 21:44 we saw (and heard) it both live (and than the very, very emotional reactions ... and accusations of KOO and storks)

really very difficult situation - first the loss and than the reactions

if - thank you!
Marika, I'm glad you were in the chat room on that sad day, thank you.
marika.solo
Site Admin

Post by marika.solo »

streaming is back - nest is empty
Justyna

Post by Justyna »

A northern goshawk snatches the last, 36 days old storklet, named by chatters OKRUSZEK (CRUMB)
Video by bozena Isia

Okruszek was brave until the last moment
Iwona

Post by Iwona »

12 Lipca

Dzień dobry Wszystkim!

Gniazdo puste, wszystkie 4 bocianki zostały zabite przez jastrzębia :(

Zdarzenia: Wizyta Notka i Nutki na gnieździe
Iwona

Post by Iwona »

Wpisy KOO na czacie YT:

11:56 AM Komitet Ochrony Orłów Eagle Conservation Committee
"Populacja jastrzębia ma trend spadkowy:" The hawk population is on a downward trend
https://monitoringptakow.gios.gov.pl/pt ... iezne.html

11:58 AM Komitet Ochrony Orłów Eagle Conservation Committee
"​Obserwowane gniazdo jest bardziej osłonięte niż stare. Nowe drzewo gniazdowe widać w 29 sek nagrania:"

12:01 PM Komitet Ochrony Orłów Eagle Conservation Committee
"​Tu też widac to nowe drzewo gniazdowe:"

12:04 PM Komitet Ochrony Orłów Eagle Conservation Committee
"​Dziękujemy wszystkim którzy społecznie odbudowali to gniazdo:

Gdyby nie to nie byłoby tam juz bocianów, strefa ochronna byłaby zdjęta a las zgodnie z prawem wycięty."
Iwona

Post by Iwona »

12.19 - 12.33 Wizyta Nutki i Notka na gnieździe

12.19.13 Wspólny powrót Notka i Nutki. Notek ląduje na gnieździe, Nutka przelatuje obok. Notek zaprasza Nutkę na gniazdo.

12.20.45 Przylot Nutki na gniazdo

Oboje czyszczą swoje pióra, 12.24.07 Nutka gubi pióro

12.25.27 Nutka odlatuje na pobliskie drzewo po lewej
​12:26:42 Notek odlatuje
12.27.57 Powrót Nutki na gniazdo
12.28.22 Powrót Notka na gniazdo
"Rozmowa" bocianów
12.29.00 Notek odlatuje
Nutka porządkuje gniazdo
12.33.36 Nutka odlatuje

Filmik KOO/Video by KOO
Nutka i Notek same w gnieździe w Sierakowie / Nutka and Notek alone in the nest in Sieraków

"Para bocianów czarnych w Nadleśnictwie Sieraków niestety straciła ostatnie pisklę, które zostało porwane przez jastrzębia. Jednak osobniki dorosłe nie kojarzą tego faktu z drapieżnikiem, ponieważ nie działo się to podczas ich obecności. Wydaje się, że szybko "zrozumiały", iż dla nich sezon rozrodczy się zakończył, gdyż w gnieździe NIE WIDZĄ już młodych. Tak właśnie dzieje się we wszystkich normalnie zakończonych lęgach i wtedy także ptaki dorosłe tracą zainteresowanie gniazdem w kilka dni. Nie wiedzą jednak zupełnie czy ich młode całe i zdrowe leci już kilkaset kilometrów dalej z innymi bocianami, czy na przykład dzień wcześniej zostało ściągnięte z gniazda na ziemię przez jastrzębia lub kunę. Jednocześnie ptaki nie potrafią liczyć, więc nasi bohaterowie transmisji nie mają świadomości tragedii utraty aż czterech piskląt! Dramatyczne wydarzenia, które rozegrały się w gnieździe w Nadleśnictwie Sieraków są więc traumatyczne dla oglądających przekaz na żywo Internautów, niż dla samych ptaków. Dlatego na filmie już następnego dnia samiec podczas spotkania z samicą prezentuje się z wachlarzowatym ogonem, wita ją i demonstruje gniazdo, zupełnie jak na początku lęgu. Prawdopodobnie służy to właśnie utrzymaniu więzi między ptakami i gniazdem, które nadal jest dla nich potencjalnym miejscem do lęgów w przyszłym roku. W kolejnych dniach Notki będą zaglądać tu coraz rzadziej i poświęcą ten czas na żerowaniu, odpoczynku przed jesienną wędrówką, którą w związku z tym mogą rozpocząć o wiele wcześniej niż inne osobniki swojego gatunku. Życzmy im powodzenia, bo to niełatwy czas dla wszystkich bocianów czarnych."
BY ANDER

"A pair of black storks in the Sieraków Forest District unfortunately lost their last chick, which was kidnapped by a hawk. However, adults do not associate this fact with a predator, because it did not happen during their presence. It seems that they quickly "understood" that the breeding season is over for them, because they CANNOT SEE the young in the nest. This is what happens in all normally completed broods, and then the adult birds also lose interest in the nest within a few days. However, they do not know at all whether their young, safe and sound, are already flying several hundred kilometers away with other storks, or whether, for example, the day before they were pulled from the nest to the ground by a hawk or a marten. At the same time, birds can't count, so our heroes of the broadcast are not aware of the tragedy of losing as many as four chicks! The dramatic events that took place in the nest in the Sieraków Forest District are therefore traumatic for the Internet users watching the live broadcast, than for the birds themselves. Therefore, in the video the next day, the male, when meeting the female, presents himself with a fan-shaped tail, greets her and demonstrates the nest, just like at the beginning of the clutch. This probably serves to maintain the bond between the birds and the nest, which is still a potential place for them to breed next year. In the following days, Notki will visit here less and less often and will spend this time feeding, resting before the autumn migration, which therefore can start much earlier than other individuals of their species. Let's wish them good luck, because it's not an easy time for all black storks."
BY ANDER

Return to “POLAND”